Аннотацiя: |
У статті охарактеризовано перевірку фактів (в англійській мові це явище називається фактчекінгом) як метод, виокремлено типологічні ознаки, з’ясовано значення цієї методики у формуванні сучасного інформаційного простору. Незважаючи на практичнее використання, вона недостатньо досліджена українськими науковцями. Перевірка фактів відбувається за певними правилами. Її об’єктами стають публічні промови, заяви, обіцянки, які містять факти та документальну інформацію. Також у поле зору потрапляють суспільні наративи, опубліковані матеріали в масмедіа. Наголошено, що масове поширення навмисно неправдивої інформації спричинило появу антитренду фейків. Про це свідчить діяльність у світі більш ніж 120 відповідних ресурсів, які наразі генерують дослідження експертних засобів масової інформації. |