Аннотацiя: |
Відновлення вітчизняного бізнесу, зокрема ресторанного, під час і після війни повинно ґрунтуватися на новій філософії господарювання. Один із підходів, який можна взяти до уваги, – це концепція резильєнтності соціально-економічних систем. Метою дослідження є формування напрямів забезпечення резильєнтності ресторанного ринку України в умовах війни та повоєнної відбудови. Визначається, що резильєнтність підприємств ресторанного ринку – це їх здатність протистояти, адаптуватися та бути успішними в умовах шоків, кризових явищ і викликів зовнішнього та внутрішнього середовища, зокрема спричинених воєнною агресією росії проти України. Забезпечення резильєнтності підприємств ресторанного ринку вимагає збалансованого фокусування на шести вимірах: фінансовому, операційному, технологічному, організаційному, репутаційному та бізнес-моделей. На основі аналізу статистичних даних визначено, що після початку повномасштабної війни підприємства ресторанного ринку опинилися в ситуації, до якої вони не були готові, але деякі заклади змогли швидко адаптуватися та, з часом, поліпшити результати своєї діяльності, тобто довели свою резильєнтність. Разом із тим, у більшості регіонів, зокрема на Півдні та на Сході нашої країни, ресторанний ринок ще не може відновитися через постійні обстріли та високий рівень ризиків. Зазначено, що відновлення вітчизняної економіки у воєнний та повоєнний періоди безпосередньо пов’язано з резильєнтністю українського бізнесу, зокрема ресторанного. Забезпечення резильєнтності підприємств ресторанного ринку може бути досягнуто шляхом посиленого моніторингу ризиків, що виходять за межі звичайних типів ризиків; упровадження розширеного сценарного планування, нових технологій, нових бізнес-моделей та проактивного управління репутацією закладу. Задля забезпечення майбутньої резильєнтності підприємства ресторанного ринку мають визначати рівень своєї поточної стійкості та резильєнтності, ступінь і характер резильєнтності в майбутньому та розробляти свої підходи до створення та підтримки необхідної резильєнтності.
|