Аннотацiя: |
У статті досліджуються актуальні проблеми теорії інституту бізнес-омбудсмана. Доводиться, що історія розвитку, причини виникнення, процеси інституціоналізації та конституювання бізнес-омбудсманівських служб у сучасному світі, перманентна трансформація їх функцій і диференціація їх спеціалізації є свідченням удосконалення класичної системи омбудсмана. Показані значення і роль бізнес-омбудсманів у механізмі захисту права на заняття підприємницькою діяльністю. Запропоновано визначення поняття «бізнес-омбудсман». Це поняття є узагальнюючим, родовим поняттям для публічно-правового інституту омбудсмана із захисту прав підприємців та використовується як більш зручна у комунікаційних та інформаційних процесах. Звідси, може бути сформульоване визначення поняття бізнес-омбудсмана, під яким слід розуміти державний публічно-правовий інститут, запроваджений з метою сприяння у реалізації суб’єктами підприємництва конституційного права на свободу підприємницької діяльності, у дотриманні та повазі цього права органами державної влади і місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами та у державному чи прирівняному до нього публічному захисті прав підприємців. |