Аннотацiя: |
До 24 лютого 2022 р. розвиток економіки України відбувався в умовах занепаду інноваційної сфери і перманентних реформ управління галуззю інтелектуальної власності. Як наслідок, національні компанії і окремі особи поступово втрачали потенціал щодо патентування винаходів, реєстрації торгових марок, використання брендингу як способів захисту інтелектуальної власності на міжнародному і національних ринках. Очікуваний приплив інвестицій транснаціональних компаній у повоєнний період неодмінно посилить конкуренцію на внутрішньому ринку за володіння об’єктами права інтелектуальної власності.
Бренди є важливим стратегічним активом капіталізації і джерелом конкурентних переваг компаній у більшості країн світу і на світових ринках. Розглянуто проблемні аспекти стратегічного розвитку сфери інтелектуальної власності України в контексті імплементації досвіду провідних транснаціональних компаній щодо використання брендів як індикаторів вартості нематеріальних активів. Проведено порівняльний аналіз відомих рейтингів вартості брендів у світі й в Україні. Показано, що вартість найдорожчих брендів українських компаній є в сотні (683,852 млрд дол. Amazon i 525 млн дол. «Моршинська») разів меншою, ніж брендів транснаціональних компаній. |