Верховна Рада України Бібліотечно-бібліографічні ресурси
Бібліотечно-бібліографічні ресурси
Бібліотечно-бібліографічні ресурси

Опис документа

З КОЖНОГО ТРАМВАЯ - 180 ТИСЯЧ У КИШЕНЮ!

Вид документа Стаття періодики 
Мова Українська 
Аннотацiя: Прокуратура Львівської області порушила кримінальну справу за фактом привласнення бюджетних коштів в особливо великих розмірах службовими особами Львівського комунального підприємства "Львівелектротранс" та керівників двох ТзОВ, які привласнили понад два мільйони гривень під час закупівлі для Львова трамваїв. У минулому році на львівських маршрутах з'явилися двадцять два "новенькі" трамваї, які "Львівелектротранс", похвалявся журналістам директор цього комунального підприємства Андрій Федоренко, придбав ледь не задарма у Німеччині. Кожен з цих трамваїв пропрацював за кордоном по двадцять років. Знали б львів'яни, яким заплутаними маршрутами потрапляли трамваї до столиці Галичини! І на кожній зупинці за цими маршрутами суттєво зростали особисті статки певних осіб... Маршрут перший: Німеччина - Львів "Державні кошти розкрадалися за класичною схемою так званого відкату. Приватні підприємці, які продавали трамваї комунальному підприємству, завищували вартість кожного вагона на 180 тисяч гривень, які в подальшому знімалися з рахунків готівкою й ділилися між учасниками афери", - розповів "ВЗ" заступник начальника управління Державної служби боротьби з економічними злочинами ГУ МВСУ у Львівській області Микола Заверуха. Передумови для розкрадання бюджетних коштів заклала львівська влада. За логікою, "Львівелектротранс" мав спочатку провести тендер на закупівлю трамваїв за мінімальними цінами, а після цього отримати суму, необхідну для придбання рухомого складу. Натомість ще до проведення тендерів з бюджету, передбаченого на розвиток Львова, "Львівелектротрансу" перераховують 10 мільйонів 550 тисяч гривень, на які одразу "поклали око" певні особи. Перший тендер на закупівлю трамваїв за кордоном виграло львівське товариство з обмеженою відповідальністю "Сармат". 92 відсотки акцій цієї комерційної структури, розповіли "ВЗ" у департаменті зв'язків з громадськістю Державної служби боротьби з економічними злочинами МВС України, належать директору "Львівелектротрансу" Андрію Федоренку. У січні-лютому 2008 року "Сармат" купує в Німеччині за 5 мільйонів гривень та привозять до Львова одинадцять стареньких трамваїв чеського виробництва. Після чого "Сармат" перераховує на особистий рахунок Федоренка 550 тисяч гривень "фінансової позики", які останній привласнює. Маршрут другий: Львів - Луцьк - Львів Другий тендер на купівлю ще одинадцяти трамваїв у квітні минулого року виграло луцьке ТзОВ "Автоконцепт". Між цією комерційною структурою та "Львівелектротрансом" укладаються договори про поставку трамваїв. На цей момент, з'ясували львівські міліціонери, ТзОВ "Автоконцепт" навіть не було зареєстроване у податкових органах! Його, ймовірно, створили лише заради "трамвайної афери". У незареєстрованого луцького товариства не було на балансі жодного трамвая. П'ять німецьких вагонів лучани купують за гроші, надані з бюджету Львова, у... львівського ТзОВ "Сармат". Ще шість вагонів лучани купують у шести приватних підприємців, всі вони - правники все того ж федоренківського "Сармату". Ці одинадцять трамваїв, як і перша партія, після перетину кордону були поставлені в ангари "Львівелектротрансу". Та на папері відбувся маршрут: Німеччина - Луцьк - Львів, під час якого вартість кожного трамвая зросла на 180 тисяч гривень. Загалом, під час придбання двадцяти двох трамваїв, їх вартість була безпідставно завищена на загальну суму 2 мільйони 30 тисяч гривень. Ці кошти перевели у готівку та "роздерибанили" учасники афери. Кілька днів тому Андрій Федоренко звільнився з посади директора "Львівелектротрансу" "за власним бажанням". У серпні минулого року на цьому комунальному підприємстві відбувався страйк водіїв та кондукторів. Протестувальники доводили журналістам, що Федоренко був призначений директором підприємства завдяки родинним зв'язкам з Андрієм Садовим. Сам Федоренко категорично спростував ці твердження. "Це неправда, що я родич Садового, - казав він. - Я йому ні родич, ні свояк у жодному поколінні...". Натомість мер міста довірив саме цій людині розпоряджатися понад десятьма мільйонами бюджетних коштів. Афера з трамваями, яку викрили співробітники ГУ МВСУ у Львівській області, стала другою гучною справою, порушеною проти львівських можновладців. Нагадаємо, що верхівку міста звинувачував у розкраданні коштів, які меценати надали на святкування 750-річчя Львова, тодішній начальник обласної міліції Віталій Максимов. Подейкують, що саме через конфлікт з Садовим Максимова перевели до Тернополя. Нещодавно керівник міліції Львівщини генерал-лейтенант Василь Пісний пообіцяв, що незабаром журналісти дізнаються про завершення розслідування справи про розкрадання особливо великих сум, які виділили з бюджету міста для ремонту львівських вулиць. У свою чергу, керівництво управління СБУ у Львівській області натякає, що також ошелешить львівську громаду фактами розбазарювання земельних ділянок, що належали громаді міста...

Електронна версія документа: http://www.wz.lviv.ua/pages.php?pgid=316